"Kan jeg ringe til en ven?"

HJÆÆÆLP....  

"Bestyrelsesmødet ligger i eftermiddag, og jeg har slet ikke papirerne parat..."

"Hjemmesideprojektet hænger mig langt ud af halsen, og jeg har også 17 kunder, jeg skal nå at ringe tilbage til..."

"Jeg er bare helt drænet for energi i øjeblikket og kan slet ikke finde vejen videre...".

Sådanne tanker fylder ofte hos mine kunder, og det er slet ikke unormalt. For selvom man måske elsker at være ejer af en mindre eller mellemstor virksomhed, så er bagsiden af medaljen ofte, at det kan være svært at få tid, ressourcer og virksomhedens drift og udvikling til at gå op i en højere enhed.

Og hvad sker der så? Ja - når de negative tanker, kalenderkaos og manglende retning fylder, så bliver man handlingslammet, og det er som bekendt skidt for forretningen.

Hvad ville man gøre i Jeopardy? Ringe til en ven, ikke? 

I min virksomhed er jeg den "ven" for mine kunder. Og alle virksomhedsejere, der bruger mig som deres faste sparringspartner, kan altid ringe. Om stort og småt. Og alt det andet derimellem. Nogle gange er det bare et par gode råd i telefonen, der skal til, før tingene glider igen. Andre gange skal der en kop kaffe og et fysisk møde til, før vi finder ind til motivationen og retningen. Og atter andre gange vælger vi, at jeg simpelthen tager over på "problemprojekterne", fordi jeg som erfaren erhvervscoach og kommunikationspartner sagtens kan klare virksomhedens udviklings- og kommunikationsopgaver som ekstern projektleder.

Er du også virksomhedsejer, og har du nogle gange svært ved at finde vejen videre, løse dagens udfordringer og finde én at snakke med, der kan se det hele lidt udefra? Så ring bare til mig. Jeg vil gerne være din ven. 

 

pexels-photo.jpg