Ny strategi? Snak med kunder, medarbejdere - og spis brød til

I øjeblikket har jeg fornøjelsen af hjælpe en bagerkæde med at retænke deres virksomhedsstrategi og branding.

SKØN opgave. Men hvordan tager jeg egentlig fat på sådan en opgave?

Jo - i den indledende fase tager jeg altid en god snak med ledelsen, for at jeg kan lære dem og branchen rigtig godt at kende - jeg skal have en følelse af deres særlige DNA. Så kigger jeg på den profilering, de allerede har for at få kendskab til historikken. Og endelig så "ser jeg på varen" (og spiser den måske).

Netop dét gjorde jeg i torsdags, hvor jeg bookede hele min dag til at besøge alle butikkerne i kæden. Jeg smagte på varerne, jeg kiggede på indretningen indendørs og udendørs, jeg snakkede med kunderne, og jeg snakkede med medarbejderne.

Og - jeg kan godt afsløre, at det ikke kun var en fyldt mave, jeg kom hjem med. Det var også et hoved og en notesblok fyldt af positiv inspiration til, hvordan mine første strategi- og brandingtanker nu skal justeres, så de i langt højere grad bliver målrettet den konkrete virkelighed, de skal leve i.

Jeg elsker mit arbejde. Og jeg elsker mine passionerede kunder. Og jeg strækker mig gerne lidt længere for, at de hver gang får strategier fra mig, der faktisk kan bruges i deres konkrete virkelighed.

Tænker I, at min tilgang måske også kunne bruges i jeres virksomhed eller branche? Så tag endelig fat i mig for en uforpligtende snak. 

Fat røret og ring: 61710907, eller skriv på Christina@assonans.dk

Jeg glæder mig til at høre fra jer, 

Christina

 

 

 

IMG_5817.jpg